15 листопада 2019 | A A A
В Державній аудиторській службі України діє телефон довіри (044) 485-17-85, також громадяни можуть звернутися до Державної установи «Урядовий контактний центр» за номером 1545
Пошук
«Листопад 2019»
ПнВтСрЧтПтСбНд
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
дата з:
по:
1

...
Головна  » Новини» Державний аудит встановив проблеми та недоліки у діяльності Укравтодору (не усунуто порушень законодавства у сфері закупівель загальною вартістю понад 11 млрд грн) версія для друку
Державний аудит встановив проблеми та недоліки у діяльності Укравтодору (не усунуто порушень законодавства у сфері закупівель загальною вартістю понад 11 млрд грн) 23 жовтня 2019  |  Пресслужба Держаудитслужби

На виконання доручень Уряду Державна аудиторська служба України провела аудит виконання бюджетних програм Державним агентством автомобільних доріг України (далі – Укравтодор) у 2018 році, під час якого зафіксовано низку суттєвих проблем та недоліків, які справляють негативний вплив на розвиток галузі.

Укравтодор, освоївши 29,9 млрд грн протягом 2018 року, не забезпечив виконання у повному обсязі річних завдань і заходів Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення на 2018–2022 роки. Невиконаними залишилися завдання з будівництва нових автомобільних доріг, реконструкції та капітального ремонту вже наявних.

Це пов’язано, насамперед, із прорахунками під час планування, позаяк до програми включено значну кількість об’єктів ремонтно-будівельних робіт на основі проектно-кошторисної документації, виготовленої у минулі роки, яка не відображала їх реального стану. Після її корегування вартість таких об’єктів зросла порівняно з їх початковою вартістю майже на 2 млрд грн.

Є системні недоліки як під час приймання-передачі доріг місцевого значення від обласних САД до облдержадміністрацій, так і під час використання коштів субвенції на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах на місцях.

Брак єдиних підходів до визначення об’єктів ремонтно-будівельних робіт на дорогах місцевого значення на тлі недостатньої інформації щодо їх техніко-експлуатаційного стану не сприяла раціональному використанню коштів субвенції.

Відбір об’єктів обласні держадміністрації здійснювали різними способами. Як наслідок, левова частка коштів субвенції була спрямована не на розвиток доріг (лише 2,78 млрд грн), а на поточні видатки - 8,05 млрд грн (експлуатаційне утримання, аварійний та поточний ремонти), що свідчить про фактичне проїдання коштів субвенції на місцях.

Брак у відповідних структурних підрозділах облдержадміністрацій необхідної матеріально-технічної бази та кваліфікованих фахівців суттєво ускладнює забезпечення належного контролю за використанням коштів субвенції та призводить до неефективного їх використання.

Гострого характеру набуває проблема наявності довгобудів, кількість яких з року в рік збільшується. Найбільш проблемним з них, є будівництво автотранспортної магістралі через р. Дніпро в м. Запоріжжя, яке розпочато 15 років тому. На будівництво зазначеного об’єкта використано майже 2,7 млрд грн, проте роботи й досі не завершено.

На незадовільному рівні здійснюється реалізація інвестиційних проєктів за кошти міжнародних фінансових організацій, що призводить до постійної пролонгації кредитних угод та спричиняє зростання витрат на обслуговування кредитів.

За результатами аудиту Держаудитслужба надала Укравтодору низку пропозицій, спрямованих на подолання виявлених недоліків, а також поінформувала Кабінет Міністрів України.

Окрім того, протягом січня ‒ вересня 2019 року Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснили у регіональних підрозділах Укравтодору моніторинг 156 закупівель загальною очікуваною вартістю понад 14,6 млрд грн.

Під час зазначених заходів державного фінансового контролю встановлено порушень законодавства у сфері закупівель за 140 процедурами загальною вартістю понад 14,4 млрд грн.

За результатами моніторингу закупівель попереджено порушень шляхом відміни 21 закупівлі загальної очікуваною вартістю близько 2,7 млрд грн.

Зокрема, завдяки своєчасному виявленню органами державного фінансового контролю порушень та належному реагуванню замовників вдалося
запобігти витрачанню ресурсів за процедурами закупівель, проведеними з
порушенням законодавства у службах автомобільних доріг у Черкаській (відмінено вісім закупівель загальною очікуваною вартістю 1,3 млрд грн), Кіровоградській (чотири закупівлі на 336,7 млн грн), Миколаївській (443,2 млн грн) та Львівській (336,9 млн грн) областях.

Поряд з цим не забезпечили усунення виявлених під час моніторингу порушень служби автомобільних доріг:

у Запорізькій області за результатами моніторингу двох закупівель (UA-2018-11-02-000920-с, UA-2018-10-11-000398-а), під час якого встановлено порушення в частині невідхилення тендерних пропозицій та невідміни двох закупівель загальною очікуваною вартістю 987,5 млн грн;

у Полтавській області ‒ за результатами моніторингу двох закупівель (UA-20 18-11-23-000444-b, UA-2018-11-16-000882-а), яким установлено невідхилення тендерної пропозиції переможця, яка не відповідає кваліфікаційним критеріям, та укладення з ним договорів на загальну суму 821,7 млн грн;

у Київській області за результатами моніторингу закупівлі UA-2018-07-12-001365-с) встановлено невідхилення тендерної пропозиції переможця, яка не відповідає умовам тендерної документації, та укладення договору на суму  695,0 млн грн.

Загалом не усунуто порушень законодавства у сфері закупівель загальною вартістю понад 11,0 млрд грн.

Нагадаємо, що Державна аудиторська служба України провела державний фінансовий аудит виконання бюджетних програм у Державному космічному агентстві України (далі – ДКА, або Агентство) за період з 01.01.2016 по 31.12.2018.