2 квiтня 2020 | A A A
В Державній аудиторській службі України діє телефон довіри (044) 425-80-30, також громадяни можуть звернутися до Державної установи «Урядовий контактний центр» за номером 1545 Держаудитслужба повідомляє, що з 19.04.2020 року починають діяти ЗМІНИ до Закону України «Про публічні закупівлі», за якими розширено перелік порушень та збільшено суми штрафів за такі порушення!
Пошук
«Квітень 2020»
ПнВтСрЧтПтСбНд
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
дата з:
по:
1

...
Головна  » Новини» Злий намір чи прикра випадковість, або хто перешкоджає нам здійснювати свої повноваження? версія для друку
Злий намір чи прикра випадковість, або хто перешкоджає нам здійснювати свої повноваження? 27 сiчня 2020

Протягом 2019 року Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснили моніторинг понад 8,7 тис. закупівель загальною вартістю 82,5 млрд гривень.

У 93% висновків, складених за результатами моніторингу закупівель вартістю 71,8 млрд. грн органом державного фінансового контролю зафіксовано порушення замовниками законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, щодо недотримання вимог законодавства при розгляді замовником тендерних пропозицій, неправомірного обрання переговорної процедури, недотримання складання тендерної документації та форм документів, а також порядку  оприлюднення інформації про закупівлю.

Варто пам’ятати, що у разі вчинення таких порушень законодавства про закупівлі, як здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг без застосування визначених законодавством процедур та неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі відповідно до вимог законодавства органом державного фінансового контролю, складається протокол про адміністративне правопорушення за статтею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – Кодекс).

Упродовж 2019 року у межах реалізації результатів заходів державного фінансового контролю у сфері публічних закупівель Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи склали та надіслали до суду 539 протоколів про адміністративне правопорушення за статтею 164-14 Кодексу.

Поряд з цим, за результатами розгляду таких матеріалів суди лише у 43 випадках накладено адміністративних стягнень (штрафи) на посадових осіб замовників лише на загальну суму 523,6 тис. гривень.

Нагадуємо, що у разі усунення замовником порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу таких закупівель, службові (посадові) особи, які вчинили таке порушення, не притягаються до адміністративної відповідальності.

Варто наголосити, що для складання адміністративного протоколу  відповідності до статті 256 Кодексу Держаудитслужбі необхідні відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Статтею 283 Кодексу визначено зміст постанови у справі про адміністративне правопорушення, серед інших обов’язкових відомостей якої є: відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування.

Виконання постанов про стягнення штрафів у справах про адміністративні правопорушення здійснюється відповідно до статей 307, 308 Кодексу та передбачає примусове виконання, що забезпечується відповідними державної виконавчої служби.

Частиною першою статті 4 Закону України «Про виконавче провадження» (далі – Закон) визначено вимоги до виконавчих документів, що кореспондуються з відомостями, зазначеними статтею 256, 283 Кодексу, проте доповнюються відомостями щодо: 

   дати народження боржникафізичної особи;

   реєстраційним номером облікової картки платника податків або серією та номером паспорта, у разі якщо особа такого номера немає з визначених підстав.

Відповідно до пункту 6 частини четвертої статті 4 зазначеного Закону,  однією з підстав повернення виконавчого документу стягувачу без виконання є його невідповідність вимогам зазначеним у частині першій статті 4 Закону.

 

Протягом 2019 року апаратом Держаудитслужби було надіслано 93 запити замовникам (які не усунули порушення, та не оскаржили висновки до суду) на отримання персональних даних членів тендерного комітету та уповноважених осіб, які порушили порядок складання форм документів та оприлюднення інформації про закупівлю.

Однак 42 замовники, які не вжили заходів щодо усунення виявлених апаратом Держаудитслужби порушень при проведенні 69 процедур закупівель вартістю понад 755,2 млн. грн, сприяли уникненню від адміністративної відповідальності своїми службовими (посадовими) особами, які вчинили такі порушення, не надавши запитуваної інформації.

Отже, бюджетом щонайменше недоотримано 300,0 тисрн штрафів за статтею 164-14 Кодексу.

Серед таких замовників :

державне підприємство «Державний будівельний комбінат управління справами апарату Верховної Ради України (закупівлі очікуваною вартістю 307,0 млн грн);

Театрально-видовищний заклад культури "Київський національний академічний театр оперети» (108,0 млн грн);

Регіональна філія «Південна залізниця" ПАТ "Укрзалізниця» (29, 1 млн грн);

Регіональна філія «Південно-Західна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» (21,4 млн грн);

виконавчий комітет Ірпінської міської ради (2,3 млн грн);

Відокремлений підрозділ ЮУАЕС ДП НАЕК «Енергоатом»(4,2 млн грн);

Служба автомобільних доріг у Луганській області (3,9 млн грн); акціонерне товариство «Укрпошта»(3,8 млн грн);

Департамент молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (6,1 млн грн);

Комунальне підприємство виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «СПОРТИВНИЙ КОМПЛЕКС» (5,1 млн грн);

Управління благоустрою, інфраструктури та коммунального господарства Нікопольської міської ради (6,7 млн грн);

«Управління будівництва, архітектури та землекористування Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації» (13,3 млн грн);

Відділ освіти Сихівського та Личаківського районів Управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (35,6 млн грн).

Нагадуємо, що з 19.04.2020 починають діяти зміни до Закону України «Про публічні закупівлі» якими, зокрема, значно розширено перелік порушень, за які до адміністративної відповідальності за статтею 164-14 Кодексу притягатимуться посадові особи та керівники замовників та збільшено суму штрафів за такі порушення(https://www.facebook.com/1083976551701393/posts/2645646638867702/).

Тож закликаємо замовників максимально сприяти припиненню практики вчинення адміністративних правопорушень, своєчасно надавати персональні дані посадових (службових осіб) та не перешкоджати органу державного фінансового контролю в реалізації повноважень з притягнення порушників до адміністративної відповідальності.